Westerlo.info

De site voor en door Westerlo
zaterdag, 18 november, 2017 - 20:43

PERSBERICHT - VSLS Westerlo viert Wereldfeest

Naar tweejaarlijkse traditie werden op donderdag 26 mei 2016 de Sint-Lambertus Middenscholen ondergedompeld in een multicultureel bad tijdens de negende editie van het Wereldfeest. Tijdens deze bijzondere dag maakten de leerlingen van de eerste graad van de Sint-Lambertusscholen – zowel Westerlo Centrum, Veerle als Oosterwijk - kennis met een voor hen minder bekend stukje van de wereld.

Tijdens hun ontdekkingsreis doorheen verschillende bijzondere culturen namen de leerlingen deel aan zelfgekozen workshops, die vooral in het teken stonden van de Noord-Zuidverhoudingen. Het aanbod was groot en erg gevarieerd: Aziatische schijngevechten, taiko, wereldkeuken, spectaculaire bamboeconstructies, capoeira, percussie op olievaten,... Het stond allemaal op het programma.

Na afloop van de workshops maakten de leerlingen, hun ouders en andere geïnteresseerden op een heuse wereldmarkt kennis met diverse (hulp)organisaties en konden ze proeven van enkele culinaire hoogstandjes uit verschillende landen. Special guests tijdens de wereldmarkt waren Freek en Neel Hannes. Na de aanslagen in Brussel maakten de Olense broers een nummer waarin ze hun medeleven betuigden. Het werd meteen massaal gedeeld op de social media. Tijdens de wereldmarkt tekende ook een delegatie uit India present. Zij zijn momenteel op uitwisseling in de Vrije Sint-Lambertus Bovenschool Westerlo.

Deze dag kaderde in het multiculturele project dat de Sint-Lambertus Middenscholen hoog in het vaandel dragen. Via de verschillende workshops maakten de leerlingen immers spelenderwijs kennis met de vele culturen die onze wereld rijk is, maar leerden ze ook over de oneerlijke economische verdeling tussen het noorden en het zuiden.

Enquête

Op welke Westelse partij zou u stemmen als er nu gemeenteraadsverkiezingen zouden zijn?

Site-activiteit

3 dagen 6 uur geleden
Westerlo.info heeft Evenement 11.11.11 Vlucht mee in muziek toegevoegd.
3 dagen 6 uur geleden
Westerlo.info heeft Evenement Kaas- en wijnavond Musilene toegevoegd.

Tweets voor en door Westerlo